مظلومی: برای استقلال جام آورده‌ام!/ ماجرای انتقاد بچه 20 ساله از تاکتیک استقلال


به گزارش خبرگزاری فارس، پرویز مظلومی  پس از تمرین روز سه شنبه در خصوص شرایط استقلال و بازی فردا با فجرسپاسی شیراز صحبت‌های زیر را مطرح کرد.

* برای بازی با فجر چه برنامه‌هایی دارید؟

فجر تیم جوانی است که خوب کار کرده است. بازی ساده‌ای نخواهیم داشت اما چه در خانه و چه در خارج از خانه تلاش می‌کنیم سه امتیاز را بگیریم. با توجه به اینکه بازی قبلی را هم باخته‌ایم نیاز مبرم به سه امتیاز داریم. با توجه به فشردگی مسابقات و زمان کم کار خاصی در تمرین انجام نداده‌ایم و فقط ریکاوری کرده‌ایم. فیلم بازی فجر را دیده‌ایم و آنها را آنالیز کرده‌ایم. روز گذشته هم جلسه آنالیز داشتیم.

* فکر نمی‌کنید استقلال در بازی خارج از خانه بهتر بازی می‌کند؟

بچه‌ها در بازی خارج از خانه استرس کمتر و تمرکز بیشتر و بهتری دارند. مس را در دور رفت در خانه‌اش بردیم. بازیکنان در بیرون از خانه دوندگی بیشتری دارند. البته استقلال توانایی شکست هر تیمی را دارد. بازی قبلی گذشته و بازی‌های زیادی مانده است. شاید در بازی‌های آینده هم امتیاز از دست بدهیم و این اتفاق برای رقبایمان هم بیفتد. آنچه مسلم است جام را آخر فصل می‌دهند.

* در نبود تیموریان به نظر می‌رسد در خط هافبک دچار مشکل شده‌اید؟

بعد از نبود تیموریان به لحاظ هماهنگی بازیکنان به مشکل خورده‌ایم اما سایر بازیکنانی هم که در خط هافبک هستند توانایی خوبی دارند. در هر صورت ما باید خود را با این شرایط وفق دهیم تا تیموریان به بازی‌ها برسد.

* تیموریان چه زمانی آماده می‌شود؟

او تا 7-8 روز دیگر تمریناتش را آغاز می‌کند.

* فتح‌الله‌زاده گفته رفتار هواداران استقلال با شما غیر منصفانه بود.

از بین هواداران استقلال شاید عده‌ای باشند که از مظلومی خوششان نیاید اما استقلال 20 میلیون هوادار دارد و خوشحالم این هواداران قدرشناس هستند و مثل آن 20 نفری نیستند که هدف‌شان تخریب است و نمی‌دانم به چه هدفی می‌آیند. مثلا یک بچه 20 ساله می‌گوید از تاکتیک 50 سال پیش استفاده می‌کنی. این بچه 30 سال ندیده را از کجا دیده است؟ ما تمرینات مدرنی انجام می‌دهیم. بعضی اوقات در بعضی پست‌ها دستمان خالی است. استقلال خوب نتیجه گرفته است. نه تنها فتح‌الله‌زاده بلکه حرف همه ما است که این اعتراض‌ها منصفانه نبود.

اعتراضی که شده از روی منطق نیست. من به آنهایی که اعتراض کردند، حق می‌دهم اما باید واقع‌بین باشند. مدام می‌گویند تیمی که ستاره دارد باید بهتر بازی کند. کدام ستاره؟ بازیکنان ما یا رفتند یا مصدوم شدند. تیم‌های دیگر هم قبل از فصل بازیکن گرفتند و هم در نیم فصل بازیکن اضافه کردند اما استقلال چه؟ سه بازیکن گرفته‌ایم که هنوز با تیم هماهنگ نیستند. اگر آنها که در اختیار داشتیم، بودند اکنون مشکل هماهنگی نداشتیم.

نیم فصل اول به لحاظ تاکتیکی مشکلی نداشتیم اما در نیم فصل دوم دلیل نبود بازیکنان به مشکل خوردیم. وقتی بچه 20 ساله اعتراض می‌کند معلوم است که یک چیزهایی است که این حرف‌ها را می‌زند.

* شما فکر می‌کنید در استقلال چه کسی و با چه نتیجه‌ای می‌تواند اسطوره شود؟

نمی‌دانم. باید این مسئله در همه ورزشگاه‌ها بررسی شود. به دلیل فشردگی مسابقات و برگزاری هر 4 روز یک بار بازی‌ها تماشاگر از حضور در ورزشگاه دل‌زده می‌شود. اگر هفته‌ای یک بازی گذاشته شود، 70-80 هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند. ما خودمان طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که مردم به ورزشگاه نیایند و بعد می‌گوییم چرا نمی‌آیند. به لحاظ مادی هم برای بعضی‌ها هزینه کردن سخت است. دیدید که در بازی استقلال و داماش در رشت استادیوم پر شد. وقتی در یک ساعت مناسب و در ورزشگاهی که در شهر واقع شده بازی برگزار شود، تماشاگر هم می‌آید. می‌دانم که دست سازمان لیگ هم بسته است و آنها ناچار شدند به خاطر تیم ملی مسابقات را فشرده برگزار کنند اما این فشردگی برای فوتبال ما خوب نیست. این روش گلادیاتوری است و بچه‌ها آسیب دیده می‌شوند و ضررش به تیم ملی می‌رسد.

* فتح‌الله‌زاده گفته مظلومی یک جام بیاورد در استقلال حفظ می‌شود...

من دنبال این مسائل نیستم. من برای استقلال جام آورده‌ام، 4 دربی را برده‌ایم و برای هواداران پیروزی در دربی مثل جام گرفتن است. با استقلال جام هم می‌آورم و می‌روم. ماندن در استقلال حدی دارد و اکنون هم با توجه به قرارداد دوساله‌ام به وظیفه‌ام عمل و سپس در مورد آینده تصمیم‌گیری می‌کنم.

* به نظر شما لیگ سال آینده باید چند تیمی برگزار شود؟

16 تیمی شود بهتر است. با این زمانی که در اختیار داریم و مربی تیم ملی که چنین برنامه‌هایی می‌ریزد باید فشار را کم کنیم.

* با توجه به فشردگی مسابقات در بهمن ماه چه برنامه‌ای برای آماده سازی استقلال دارید؟

در حال برنامه‌ریزی هستم تا اگر بودجه باشگاهی اجازه دهد بازیکنان را در اردو نگه دارم. این به نفع خودشان است. چون بازیکن باید ریکاوری شود و نگران مصدومیت آنها هستم. اگر ملی‌پوشان ما آسیب ببینند چه کسی جوابگو است.

* از وضعیت خسرو حیدری و میداودی راضی هستید؟

از عملکرد این دو رضایت داریم و در بازی‌های بعدی دقایقی بیشتری از اینها استفاده می‌کنیم.

* قصد ندارید از ساموئل در پست تخصصی‌اش استفاده کنید؟

ما فقط در بازی گذشته او را هافبک گذاشتیم و به زودی از او در پست اصلی‌اش استفاده می‌کنیم.

* بعضی‌ها معتقدند استقلال بدون فرهاد مجیدی خوب بازی نمی‌کند؟ نظر شما چیست؟

این مسئله را قبول ندارم. فرهاد مجیدی در تاکتیک ما جا افتاده بود. بازیکن جدید برای اینکه در تیم جا بیفتد نیاز به زمان دارد. مجیدی بازیکن تاثیرگذاری بود اما ما نباید به گذشته فکر کنیم و سایر بازیکنان هم باید بیشتر تلاش کنند تا خلا مجیدی احساس نشود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, | 18:58 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |